Czynniki wpływające na decyzje zakupowe produktów mleczarskich – wykorzystanie opiniotwórczej roli lekarzy

Celem badań była identyfikacja czynników wpływających na decyzje zakupowe indywidualnych nabywców, wywodzących się ze środowiska medycznego, na rynku produktów mleczarskich, z uwzględnieniem ich płci oraz kategorii wiekowych, a także segmentacja respondentów-lekarzy. Respondenci reprezentujący sektor medyczny są również aktywnymi uczestnikami i pośrednikami w procesie decyzyjnym konsumentów. Jako osoby cieszące się wysokim poziomem zaufania społecznego ze względu na swoje kompetencje, mogą stanowić istotne źródło informacji wpływających na zachowania zakupowe pacjentów. Ich własne postawy i preferencje konsumenckie – w tym m.in. opinie dotyczące wartości odżywczej, ekologicznej i sensorycznej produktów mlecznych – mogą oddziaływać nie tylko poprzez bezpośrednie rekomendacje, ale również jako przykład osobistego wyboru i stylu życia...(więcej)